SKF Gabeldichtring/Staubkappen-Kit WP 43mm - 43 x 57.2 x 9.5 Dual Compound

Artikelnummer: DUAL-43W

38,00 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand
Auf Lager
Lieferzeit: 1-2 Tag(e)

Beschreibung

Neuentwicklung für 2020. Zwei Gummimischungen sorgen für noch bessere Abdichtung und besseres Ansprechverhalten der Gabel.

SKF Dual Compound Gabeldichtring und Schmutzabstreifer

SKF hat einen neuen Gabelsimmerring und Schmutzabstreifer für Motocross und Enduro Gabeln entwickelt, bestehend aus zwei verschiedenen Materialien, um die Funktion der Abdichtung und gleichzeitig die Reduzierung der Reibung zu verbessern.
Mit mehr als 10 Jahre Erfahrung in der Herstellung von Gabeldichtringen, verbindet nun SKF zwei unterschiedliche Mischungen ( Compound ) des Kautschukmaterial miteinander.
Zusätzlich wurde auch die Geometrie der Dichtlippen verbessert und am Schmutzabstreifer ein Federring mit weiter Wicklung montiert damit sich der Schmutz in diesem nicht mehr so strakt hält.

Vorteile:
- Verbesserter Schmutzabschub durch den grünen Kautschuk
- Reduzierte Reibung des Schmutzabschub durch verbesserte Geometrie der Dichtlippe
- Verbesserte Abdichtung durch den roten Kautschuk im Simmerring auf der Ölseite
- Reduzierte Reibung im Simmerring durch den grünen Kautschuk am Schmutzabschub
- Siehe auch Diagramm im Vergleich mit Dichtringen anderer Wettbewerber



Passend für:


alle WP 43 mm Gabeln ab 1998






Bei der Entwicklung der Gabeldichtringe ( Gabel Simmerring ) legte SKF besonderen Wert auf die Abdichtungsperformance. Dies bedeutet, dass man bewusst die hochwertigsten Materialien für den Gabelsimmerring und die Schmutzabstreifer gewählt hat. Erkennbar sofort durch ihre grüne Farbe. Großer Vorteil der SKF Gabeldichtringe ist, dass sie sehr guten stick-slip ( haften und gleiten ) Effekt haben. Dies bedeutet, dass das Ansprechverhalten der Gabel um 20% verbessert wird. Weiterhin saugt die Gabel mit den SKF Kits weniger Luft über die Simmerringe in die Gabel und somit wird das ?Aufpumpen? der Gabel deutlich verringert. Ein Kit besteht aus einem Simmerring und einem Abstreifer. Für ein Motorrad sind 2 Kit notwendig.




The solution SKF is making its contribution to improve reliability without sacrificing performance and riding feel with Dual Compound Fork Seal kits (fig. 1), which represent a great leap in design and manufacturing technology. The new seals are in addition to SKF’s well established line of fork seal kits (fig. 2) that include Single lip and Heavy Duty double lip wipers. Fig. 1: The new Dual Compound Fork Seal package Single lip HD double lip


Fig. 2 : SKF’s existing line of fork seal kits Innovation based on industry knowledge SKF has been on the cutting edge of high-end motorcycle and MTB suspension seal technology for over a decade delivering premium sealing solutions to both OEM and aftermarket clients. We have gained knowledge of new seal designs through a deep understanding of the application constraints and requirements, replicated real-life testing in the laboratory in correlation of field test data and feedback. We design our products with the latest in-house developed computer-simulation seal tools to optimize contact forces to reduce friction and maximize contamination protection characteristics. page 2 Dual Compound Fork Seal for Motorcycles. Engineering Evolved The new seal design (fig. 3) was influenced by several practical requirements dictated by the application knowledge gained over years of experience. • Improve contamination exclusion • Optimized friction and stick-slip This translates into improved external contamination exclusion and equally low friction and stick-slip as the existing SKF seal kits. 1 1 4 3 2


Fig. 3 : The new Dual Compound Fork Seal design and main features SKF has produced a revolutionary new fork seal kit design with two newly formulated proprietary NBR compounds optimized for specific sealing functions. The co-molded manufacturing technology allows utilization of these compounds and features completely re-designed lips on the dirt scraper and the oil seal to enhance followability on the shaft and better exclusion for greatly improved protection against external contaminants ① The new open wound garter spring ② allows mud to flow through the spiral for a stable radial load on the lip to optimize contact pattern to the shaft. The new metal stamping for both dirt scraper and oil seal provide proper support to the sealing lips for optimal functionality ③. The proprietary “super low friction” NBR compound is enhanced by the specifically designed lip ④ of the oil seal and has been developed to further reduce the friction and stick-slip under all operating conditions. Testing The Dual Compound Fork Seal significantly outperforms the competition and provides further protection improvement versus SKF’s own current product offering. It has better protection against external contamination than other seals. (fig. 4) Friction and stick-slip remain the benchmark of the fork application (fig. 5). page 3 Dual Compound Fork Seal for Motorcycles. Mud protection (Water ingress %) 120 100 80 60 40 20 0 SKF Water Ingress Competitor Water Ingress


Fig. 4 : Seal mud test comparison – Dual Compound Fork Seal versus competitors. Friction comparison % 120 100 80 60 40 20 0 SKF Dynamic friction Friction Competitor Dynamic friction SKF Static friction Competitor Static Friction Fig. 5: Friction torque test results – comparison of Dual Compound Fork Seal kit with competitors. Summary Thanks to the commitment of the SKF team, the Dual Compound fork seal kit is groundbreaking technology for design and manufacturing of seals that will significantly improve protection of the internal fork mechanism while maintaining low friction and stick-slip properties for an enjoyable riding experience and reliable operation