• +49 (0) 37369 5669 oder 49 (0) 152 58139557 bis 17.30 Uhr
  • enduro4you@gmail.com
  • Schnelle GLS Lieferung
  • Ladengeschäft mit Kartenzahlung Apple Pay und Google Pay
  • WhatsApp/Telegram : +49 (0) 152 58139557
  • +49 (0) 37369 5669 oder 49 (0) 152 58139557 bis 17.30 Uhr
  • enduro4you@gmail.com
  • Schnelle GLS Lieferung
  • Ladengeschäft mit Kartenzahlung Apple Pay und Google Pay
  • WhatsApp/Telegram : +49 (0) 152 58139557

NoMousse Pro Reifensytem 18 Zoll Hinterrad

134,90 €

inkl. MwSt., zzgl. Versand
Auf Lager
Lieferzeit: 1-2 Tag(e)

Beschreibung

Evo Version '22 mit jetzt beiliegendem Felgenband und neu mit Gummi ummanteltem Ventil.


Das Reifensystem entwickelt in Spanien ! Ähnlich dem TUbliss eine Super Idee mit wenig Druck sicher un mit genialer Traktion im Gelände unterwegs zu sein.


Der Unterschied zum Nuetech TUbliss ist der, dass NoMousse etwas höher ist und so besser die Felge abdeckt was Schläge betrifft. Zudem fehlt der eigentliche Reifenhalter, denn der komplette Abdeckmantel fungiert bei NoMousse als Reifenhalter. Am besten fährt man NoMousse mit harten reifen oder Medium Reifen mit stabiler Karkasse.


NomOusse pro 18 × 2.15 Kit für Enduro-Felge.


Einen Testbericht findet man hier.


Das gelieferte Set enthält das eigentliche nomOusse Pro also Blauer Abdeckmantel und den Schlauch. Mit nomOusse pro haben Sie maximale Traktion und Lebensdauer der Reifen, Sicherheit, die herkömmlichen Schläuche nicht zu quetschen, einen platten zu fahren und vor allem absolute Leichtigkeit gegenüber Verstärkten Schlauch und Mousse. Darüber hinaus stehen 27 mm der Felge hervor, was für maximalen Aufprallschutz und hervorragende Notrollunterstützung sorgt.


Super robuster Abdeckmantel mit flexiblen, nicht elastischen Kevlar-Ringen mit doppelter Stärke als Stahl und verstärkten Maschen. Einfach mit den Händen zu montieren. Der Einsatzbereich beträgt 3,5 bis 6 bar. Wir empfehlen 4 bis 5 bar für den normalen Gebrauch und 5 bis 6 bar für Super Enduro und Extrem.


Um die Reibung zu reduzieren und ein Verschieben bei Stößen zu verhindern sowie noch mehr Pannensicherheit zu erreichen , sollten im Gelände 150 ccm wasserbasiertes Pannengel verwendet werden. Was Sie hier finden


Sie können auch 50 ml Gel in den inneren Schlauch geben.


Prinzipiell gilt zu sagen:


Mit NoMousse haben Sie

  • maximale Traktion
  • hohe Pannensicherheit
  • optimaler Felgenschutz
  • Gewichtsersparnis


Montagehinweis:

Der NoMousse Ring und der inneliegende Schlauch müssen so positioniert werden, dass die Ventile korrekt zentriert sind. Wird nach dem Aufpumpen festgestellt, dass die Ventile schräg sind, muss die Luft wieder abgelassen werden und das Reifensystem neu ausgerichtet werden. Danach bitte wieder aufpumpen.Im Video sehen Sie alle notwendigen Schritte erklärt.


NoMousse Facts


SAFER
Being tubeless, there is no chance for pinching the inner tube. This allows to ride with less pressure in the tire. Less pressure means more contact surface and less wear. A flat tire is easily repaired with a tubeless repair kit. The rim lock has been removed, being this the weakest point of other systems. In 2,000 miles, the wheel spins around 1 million times and the chances of hitting the rim lock and breaking it are higher.

THE LIGHTEST
0.55 lbs. weight reduction compared to a reinforced tube + rim lock, 0.31 lbs. if the tube is standard. Compared to Mousse + rim lock, weight reduction is around 1.9 lbs. in 18” wheels. Moreover, being this load reduction at end of the swingarm, it results in a considerable improvement of the suspension performance.

MORE FLEXIBLE
Tire surface can easily bend to better adapt to the terrain. Maximum adaptation. The “touch” improves over the use of an inner tube, even higher when compared to Mousses.

GRIP INCREASE
The lower pressure (1), lightness (2) and flexibility (3) result in a very remarkable grip increase. Also in less rebounds and more ride comfort. Pressure is adjusted to your needs.

MORE ECONOMIC
The nomOusse system is simple and its price is lower than Mousse or other systems. It is reusable many times without degradation, and it increases the lifespan of the tire.

NO RIM LOCK
Between rim and off-road tire there are no other elements than the nomOusse and its inner tube. Nothing hinders the perfect fit. The fastening of the tire to the rim is safe and tight all over the wheel, even from 29 psi pressure -60 to 90 psi -4 to 6 bar is recommended-. As a reference, trail motorbikes run at 1.7 bar without rim lock, despite having much more weight and torque. Even with zero pressure in the off-road tire, rolling is continuous, nomOusse works as emergency rolling support. Typical bounces when a standard tire is pinched do not occur and the rim is not damaged.

NO NEED TO DRILL THE RIM
Rim lock hole is used for the second valve. In addition, rim is kept clean and mud-free inside, thanks to the perfect sealing against the tire.

ECO-FRIENDLY
Wheel grips more and scratches less. nomOusse Reduces the amount of rubber, and it is Reusable and Recyclable -the three R’s of ecology-.

RIM PROTECTION
nomOusse firmly fastens the tire preventing it from displacing inside the rim, and thus preventing rim abrasion produced by dust or mud (with the typical color of aluminium powder). In addition, nomOusse protrudes 1,2 in – 3 cm- over the rim edges all around, thanks to the absence of a rim lock, absorbing shocks against steps or sharp edges, protecting the rim and the inflation valve from being hit. Spokes nuts are kept fastened longer.